Voor meer informatie bel: 085 0410 177 of stuur ons een email: [email protected]

U bent nu hier: Home / Communicatie en Media / Webshops verdringen fysieke winkels

Webshops verdringen fysieke winkels

Sharing is caring

Nederlanders gaven het afgelopen jaar een recordbedrag uit bij webwinkels. De postorderbedrijven konden het werk nauwelijks, en rond de feestdagen helemaal niet aan. De fysieke winkels waren gesloten vanwege de corona maatregelen. Nu de binnenstad en winkelstraat weer open is, is het nog maar de vraag of de klanten daar terugkeren. Ze zullen een er een flinke kluif hebben aan de concurrentie van webwinkels. Deze bedrijven die SEO marketing inzetten hebben onbedoeld door corona de wind in de rug gekregen. We waren genoodzaakt om vanuit huis onze inkopen te doen. Of om deze uit te stellen. Maar de corona maatregelen duurden zo lang, dat uitgestelde aankopen bijna geen optie meer waren.

Met de tijd mee

Winkeliers kunnen deze trend niet meer ontkennen. AAnkopen op internet heeft een vlucht genomen. Een bedrijf kan daar niet meer van wegkijken. Om de verkoop te herstellen of beter nog te verhogen zullen ze met de tijd mee moeten. Dat wil zeggen meegaan in de internet marketing waarin SEO en SEA marketing een grote rol spelen. Dat geldt niet alleen voor pure webwinkels die het alleen van web verkopen moeten hebben als ook voor de multi channelers. Winkels die vanuit een bedrijfs-of winkelpand hun spullen en diensten verkopen naast hun webshop. Zij houden twee kanalen om te verkopen open.

De concurrent slaapt nooit

Om goed voorbereid te zijn op deze moderne verkoopstrategieën is het wijs om daarvoor SEO organic search marketing hulp in te schakelen. Voor een bedrijf is dit een aparte tak van sport die nauw luistert. Dat heb je niet zomaar onder de knie. Tijd om daarin fouten te maken krijg je niet. De concurrent geeft je die ruimte nooit. Want ook zij voeren de strijd om de klant en hun verkopen op het scherp van de snede. Daarom moeten we alert blijven op wat de concurrent doet. Meegaan met de tijd.